
Het Boven de Lijn model in een notendop
Boven de Lijn is meer dan een helder en eenduidig communicatiemodel.
We inspireren bedrijven tot een focus op positief denken en doen.
Een team dat plezier heeft met elkaar, bereikt de beste resultaten.
En een 9+gevoel bij de klant!
Onder de Lijn
Veel mensen zijn op hun werk ‘onder de lijn’. Ze ervaren hun werkdagen als zwaar en er is veel gedoe. Onder de lijn ligt de Dramadriehoek, die drie rollen kent:
- Het slachtoffer, dat klaagt en zeurt: “Waarom ik?”, “Dat heb ik weer”, “Moet mij weer gebeuren.”
- De aanklager, die roddelt en anderen ervan beschuldigt dat zij het allemaal fout doen.
- De redder, die ongevraagd hulp of advies geeft en daarmee anderen in de slachtoffer- of aanklagersrol plaatst.
Maar weinig mensen ervaren echt plezier in hun werk, zo blijkt uit onderzoek:
- In Nederland gaat 60% van de mensen met tegenzin naar het werk. In Amerika is dat zelfs 70%.
- Wereldwijd zijn de cijfers nog bedroevender: maar 13% van de mensen heeft plezier in zijn werk, 63% is ongemotiveerd en 24% ronduit ongelukkig.
Schokkende cijfers? Gelukkig kan het ook anders. Beter. Veel beter.
Grote positieve verandering
Wij inspireren de mensen om ons heen en in de wereld om positief te denken en te doen. Zo ontstaat een vibe die zorgt voor maximaal plezier, op het werk en privé.
Hoe doen we dat?
Door zo veel mogelijk mensen kennis te laten maken met het Boven de Lijn-concept willen we die positieve wereld realiseren. Een wereld waarin mensen elke dag met plezier naar hun werk gaan.
We inspireren je om persoonlijk te groeien en zo veel mogelijk boven de lijn te zijn, want daar zit je in de Winstdriehoek. Daar gebeuren de leuke dingen, ben je succesvol en beleef je de mooie momenten. Boven de lijn zijn betekent:
- WAARDERING
Je waardeert jezelf en de mensen om je heen. Je herkent het beste in anderen en vertelt ze dat ook. Je focust op de positieve dingen in de wereld en benoemt dit. Je bent hier dagelijks actief mee bezig.
- 100% VERANTWOORDELIJKHEID
Je neemt 100% verantwoordelijkheid door je te richten op positieve acties. Je ziet problemen als een uitdaging en feedback als een uitnodiging tot groei, ongeacht de manier waarop die wordt gegeven. Zo kun je nog beter je kwaliteiten ontwikkelen en inzetten.
- AUTHENTICITEIT
Je bent authentiek en spreekt uit wat waar is voor jou. Je zegt wat je doet, en doet wat je zegt. Je luistert naar én volgt je gevoel. Je neemt beslissingen met je hart en stuurt ze met je hoofd. Je kent je kwaliteiten en zet die maximaal in om het beste uit jezelf te halen.